Pri svojom vzniku bol ACCORD zameraný predovšetkým na americký a kanadský trh. V priebehu krátkeho času firma získala skvelú reputáciu a bohaté skúsenosti, vďaka ktorým začali firmu oslovovať partneri z ostatných krajín, napr. z Anglicka, Nemecka, Talianska, Fínska, Ruska, Slovinska a Maďarska. S našimi produktami sa v súčasnosti môžete stretnúť aj v značkových predajniach na Slovensku a v Čechách.
Hlavným poslaním firmy ACCORD je ušiť perfektný oblek, ktorý Vás posunie bližšie k dokonalosti. Dokonalosť je okrem kvalifikovaných pracovníkov a vysokokvalitných látok garantovaná aj prestížnymi značkami výrobných zariadení. Firma Accord tiež ponúka zákazkové šitie pánskych odevov na mieru. Zákazník má možnosť vybrať si zo širokej palety prvotriednych materiálov (100 % vlna, zmes vlny, hodvábu a kašmíru) a moderných strihov riadiacich sa najnovšími svetovými trendmi. Bezchybné prevedenie odevov garantuje moderný strojový park.
„Matteo Bernetti je viac ako len obľúbená značka pánskej módy. Je to spôsob myslenia, životný prístup a zhmotnenie umu osobností, ktoré za týmto menom stoja.“ Ing. Jaroslav Dobrotka, (generálny riaditeľ)
(Zdroj: archív Matteo Bernetti)
Z: Ťahalo vás to k móde a oblekom už v mladosti?
J: Priznám sa, že vôbec nie.
Z: Dal sa už vtedy vytvoriť svojský jedinečný štýl?
J: Keď je človek mladý (nebojme sa rovno povedať, že v puberte), jeho vkus je ovplyvnený hlavne tým, čo robia, nosia jeho “hviezdy“, ku ktorým vzhliada ako k profesným či módnym ikonám. Tento vek je nebezpečný v tom, že takto vyformovaný vkus sa s nami vlečie celý život…
My sme chodili v jeansoch, lebo takto sa obliekala kapela Status Quo ci Uriah Heep, milovali sme čiernu farbu, lebo „man in black“ nebol iba Johnny Cash, ale i gitarista Ritchie Blackmore z Deep Purple / Depeche Mode vtedy ešte ako kapela neexistovali/. Páčili sa nám bláznivosti v oblečení Keitha Richardsa z Rolling Stones. Ale pozor: vnímali sme, že Beatles na začiatku kariéry chodili v slušivých oblekoch od Pierra Cardina. Vkus chalanov – mojich vrstovníkov na začiatku sedemdesiatych rokov bol aj pod vplyvom hippies (flowers in the hair), flitrových ozdôb, drevákov, zvony na nohaviciach… Riaditeľ nášho gymnázia nám zakázal chodiť v rifliach do školy, chodil s nožnicami v rukách a strihal nám vlasy, narobil nám „schody“, ktoré sme si následne museli do formy akceptovateľného účesu dotvoriť u holiča. Vlasy sme museli nosiť „nad golier“. Určitá rebélia či spupnosť a túžba po slobode v nás ani tak nevolala po individuálnom jedinečnom štýle obliekania, ale skôr sme túžili mať uniformne jeansové oblečenie mladých. To bolo v mojej mladosti iné, ako to vidíme dnes – teraz je to viacej free.
Z: Študovali ste ekonomiku. Ako ste sa vôbec dostali k móde?
J: K móde môžete pristupovať z troch uhlov pohľadu: beriete to ako umenie (vyjadrenie kreativity tvorcu – návrhára či modelára), z pohľadu využitia a poznania techniky = treba skombinovať vhodné stroje a vytvoriť technológiu spracovania (postup spracovania a vhodné materiály na podlepenie či výstuž výrobku) – to je prístup akoby technicky zdatných ľudí a posledný prístup je môj prípad: na módu sa dívate z obchodného a marketingového hľadiska ako na tvorivý proces, ktorý nielenže vytvára pekné a funkčné oblečenie, ale musíte zabezpečiť dostatok zákaziek pre fabriku a postarať sa aj o nábeh financií na mzdy šičiek a zamestnancom firmy. A práve tá komplexnosť celej plejády rôznych vplyvov a prístupov je to, čo ma na nasej fabrike a pánskej móde baví.
Z: Na trhu existuje niekoľko pánskych značiek. Nebojíte sa konkurencie?
J: Nie. Zoberte si to takto: Keď vznikol McDonald, o chvíľu mu vyskočila konkurencia Burger King či KFC. Keď zasvietila CocaCola, netrvalo dlho a o miesto na slnku zabojovala aj PepsiCola. Konkurencia sa vytvorí vždy tam, kde je nejaký úspešný koncept. Ja sa z konkurenčného porovnávania (slovíčko „boj“ nemám rád) teším – núti Vás to neustále hľadať cesty na sebazlepšenie.
Z: Minulú sezónu bol tvárou značky Matteo Bernetti Pavol Hammel. Prečo práve on?
J: Pala Hammela považujem za priateľa. Nielenže to je geniálny hudobník (píše stále úžasnú hudbu- či už sú to pesničky, muzikál či hudba k baletnému predstaveniu Everest), ale je aj inteligentný, sčítaný, vtipný a milý človek. A byť s ním v kontakte je radosť a poučenie zároveň.
Z: Takže ste potrebovali osobnosť?
J: K človeku, s ktorým robíme nejakú takú našu „mini“ kampaň, musím mať aj ľudský vzťah. A to k Palovi mám. Je to tiež mediálne známy človek, ale neriešil som, či ho mám definovať ako „osobnosť“ v reklamnom zmysle slova. Zuzka, keďže ste o generáciu mladšia, naša budúca reklamná kampaň bude vo Vašej réžii a bude spojená s Vašim náhľadom na módu či výber adekvátnej osobnosti. Ja už predstavujem odchádzajúci svet. Svet, kde sa zatvárajú obchody na CD-čka či knižky a všetko sa už len „sťahuje“ či nakupuje z webu patrí mladým.
Z: Aký je typický zákazník Matteo Bernetti?
J: Nemenovaný obchodný reťazec má heslo: Kvalita za rozumnú cenu. Oficiálne to ako motto už nemôžeme použiť, ale ja podobne vidím nášho zákazníka: Je to človek, ktorý si rád oblečie kvalitný výrobok = oblek, sako, nohavice, plášť. Či už ako slávnostné alebo i voľnočasové oblečenie. Je ochotný za to zaplatiť primeranú ale nie premrštenú cenu.
Z: Vedia Slováci oceniť kvalitnú slovenskú módu?
J: Ale áno, Slováci sledujú módne trendy, ocenia kvalitne látky – vrchové materiály a, čo je hlavne v nami ponúkanom produkte dôležité, vedia oceniť KVALITU SPRACOVANIA obleku či saka. Preto sa v mierenkách Matteo Bernetti zameriavame na šitie výrobkov metódou half canvas.
Z: V čom sú podľa vás obleky Matteo Bernetti jedinečné?
J: Práve tou metódou spracovania half canvas. Tá je na padnutie a „dýchateľnosť“ obleku veľmi dôležitá. Našou komerčnou výhodou je i znalosť a vypracovanie základných strihov dizajnérom z Talianska. Kritériom kvality obleku (veľakrát sa mi to už potvrdilo) sú práve naše strihové riešenia. A jedinečnosť tohto produktu je daná prácou aj Vášho oddelenia, Zuzka. Trpezlivým vysvetľovaním problematiky potenciálnym zákazníkom, schopnosťou poradiť s fazónou, materiálom a úspešným prevedením žiadaného produktu cez proces výroby ste nakoniec Vy tým rozhodujúcim článkom, ktorý rozhoduje o úspešnosti našej značky Matteo Bernetti.
(Zdroj: archív Matteo Bernetti)
Ing. Zuzana Baniariová